Vägen till drömmarna

Alla inlägg under november 2011

Av Karja - 30 november 2011 19:17

Här kommer de bilder på min utrustning

   

En bild på allt tillsammans

   

Ett rött, brunt, vit och ett brunt till schabrak

   Sadel, två gjordar varav en med resår, gjordförlängare varav ett par ligger i väskan, så har två förlängare, ett svart schabrak, mitt egen sydda sadelskydd     

   Kapson och grimma + grimskaft å ha när vi e på tävlingar   Träns 5 stycken,en ridhjälm som ja ska byta ut då den e lite för liten för mig även om ja kan använda den.

2 svarta benskydd till fram o två till bak, 4 bruna, 4 röda lindor, 4 bäscha (vet inte hur de stavas) 4 vita underlägg till lindorna och 4 mindre svarta te fram och 4 större till bak,padd

   Fleecetäcke  

Katterna som låg så sött så va tvungen å ta ett kort   


Har åxå skyfflat ut allt spån ur transporten.

Om ett par timmar blir de och hämta in hästarna :P

Av Karja - 30 november 2011 15:42

kom nyss ut te stallet =) ska snart gå ut o ta kort på min

utrustning ja har. sen kommer ja lägga upp bilderna sen =)=)

 

Av Karja - 30 november 2011 14:01








Av Karja - 30 november 2011 12:44

Kom precis in efter att ha vart på en promenad me daisan =) nu tänker ja lägga mig

i soffan me popcorn o kolla på nån film. Tog lite på mig att tvätta o hänga upp de på 

tork men nu e all tvätt upphängd på tork. sen ska de bara tas ner o hämtas upp till mig me :P

men ner e lättare än upp hahha


 

Daisan · Mej
Av Karja - 30 november 2011 08:12

Vaken elle ja halv vaken ska försöka vakna till lite mer sen ska ja ge daisan mat

å ner till tvättstugan me tvätten å köra igång dom två första maskinerna me tvätt. kunde

inte somna igår men somnade iaf nån gång innan ett. lite bättre än o somna mellan 2-3. 

F väckte mig innan han åkte, han skulle mäta nåt sen hämta sin tvätt som ja snällt erbjöd mig o tvätta åt

honom då jag själv ändå skulle tvätta mitt. han va så trött igår så ja sa te honom sov här istället

för att åka hem så han sov över på min soffa. 


Ska även åka ut te stallet idag och fota lite hästar och även min utrustning som jag har.men blir nog ingen 

ridning då ja ja fortfarande e dårlig. vill bli frisk så ja kan rida igen. kan väl rida så men vill inte

trötta ut kroppen ännu mer för då tar de bara längre tid för mig o bli frisk igen. får enkelt

se hur kroppen känns i slutet på veckan

Av Karja - 29 november 2011 21:28

Har busat en stund me daisan nu efter att jag å F har ätit, blev spagetti o

köttfärssås   å sitter nu o kollar på Värsta pojkvänsakedemin på 3:an ska

gå ut på en kvällspromenad när det är slut. sen försöka somna i en vetti tid. försöka

går ju. har iaf lyckats undvika att somna under dagen då ja får ännu svårare för att

somna när ja väl ska sova.  

Ska ju försöka komma upp vid 8-9 tiden imorn så ja hinner tvätta å att de hinner torka

ordentligt innan ja hämtar upp de.


 

Daisan · Mej
Av Karja - 29 november 2011 11:31

inge kul o va sjuk, orkar knappt göra nåt. men lyckas masa mig ut så daisan får komma ut o göra sitt.  

somnar nästan igen fast ja sitter upp. funderar på va ja ska hitta på, men blir nog å slänga på en film o försöka att

inte somna nåt ida. försöka duger ju :P 


 

Mej
Av Karja - 28 november 2011 22:15

vart ute på en lite längre promenad me Daisan. vart lite dårli ida o hela dan igår, så jävla trött så

de inte e sant, vette fasen va de beror på, kanske förkyldning på g igen. hoppas inte de.

Sover ju ordentligt när ja väl somnar. men sen e ja så trött så ja kan tro att ja inte har sovit alls på flera

dar. men de har ja ju, kanske bara e nåt tillfälligt och kroppen som säger att ja har måste ta de lite lugnt elle

nåt.hoppas de går över tills ja ska ut te stallet igen. kan ju inte rida när ja e så här trött i kroppen.


       

så här brukar ja å daisan ligga när ja kollar på film

Daisan · Mej
Ovido - Quiz & Flashcards