Vägen till drömmarna

Alla inlägg under december 2011

Av Karja - 30 december 2011 21:03

Åkte ju som sagt till Täby i Tisdas kom fram vid 9 tiden ungefär, då va det bara och ströa upp boxarna vi låna, lasta ur hästarna och bära lådan med träns o de till boxarna så det var nära till hands på onsdan. 

Sen när det var gjort så åt vi lite mat och kollade på film då vi hade fått upp en teve i bo-delen på lastbilen, sen var det sova. Gick upp vid åtta ungefär och borsta rent svansarna och manen. då ströet va kutterspån   efter det så var det dags för frukost. Sen så visade L mig hur jag skulle gå med hästarna och det. Efter det så gjorde vi i ordning häst nr 1 sen gick jag ner med den i båda ledvolter, och då hade L bett jockeyn ordna någon som kunde hiva upp honom då det var min första gång som jag träckade, tror jag det heter. Sen ledde jag hästen och jockeyn mot banan.

På häst nr 2 så gick det också bra i ledvolterna men då skulle jag själv hiva upp jockeyn och det var inte lätt när man inte har gjort det förut, men jag fick upp honom. sen ner till banan med dom. På häst nr 3 så va det samma jockey och där gick det lite sämre att hiva upp honom så han hoppade upp själv. och ja måste bara säga det att dom är väldigt viga och smidiga. Sen va de och hämta upp häst nr 3 efter loppet och gå upp med henne till stallet och leda runt henne så hon fick coola ner sig och även dricka vatten. Sen åkte vi hem.

Igår så var dom så snälla att jag fick ledigt så jag kunde ta det lugnt och få sova lite längre. ställde klockan på 8 då jag tänkte att ja inte skulle sova så länge utan kunde ligga och dra mig lite men vakna vid 11 och då gick jag upp. Hjälpte till lite stallet sen så åkte vi till bland annat Ikea, hööks mm. Sen var det kvällsfodring och insläpp.

Idag så lyckades jag försova mig   sånt som händer, skulle bara ligga och dra mig men vakna halv 9 och då gick jag upp direkt och klädde på mig och ut te stallet och hjälpa till med fodringen. Sen så var det utsläpp efter frukost och mockning sen lunch. och efter lunch så va de lite annat och göra, på ridlektionen idag så red jag Aias och det gick ganska bra ändå.  

Av Karja - 27 december 2011 20:15

sitter sen typ 7 8 timmar tillbaka i lastbilen på väg till Täby. Ska bli jätte kul :) :)

 
Av Karja - 26 december 2011 17:47

Är uppe hos mig och tar det lugnt, ska ut och ge kvälls hö om ett par timmar. Så just nu sitter jga och kollar på

Scurbs då skönheten och odjuret precis slutade. 

Red Aias en stund förut innan lunchen. Sen så var det att göra iordning inför trippen till Täby. Åker imorn och 

tävlar på onsda sen hem, tar ju x antal timmar att åka dit och sen hem igen. Lasta ur och bära in grejer. 

Ska bli kul. Håll tummarna för oss

Av Karja - 26 december 2011 12:42

Nu va de dags för lunch då, ridit bolbe och hon gick mycke bättre idag, hon fick springa av sig i ridhuset först och gud vad hon hade mycke energi, slog bakut och drog full fart runt hela ridhuset.

Av Karja - 25 december 2011 23:23

Hör bara hur det blåser här, lite mysigt tycker jag. Snart sova imorn är det upp 7 igen. så man hinner vakna till

innan jag ska ut till hästarna.

Idag har det blivit en ute ritt med Atlas, gick jätte bra och han var så duktig trots 2 dumma hundar. Sen så red jag Bolbe (har ja för mig att hon hette) och det gick hyffsat, hon hade väldigt mycket energi och var busig så imorgon

så blir det lösgaloppera henne först innan jag rider så hon blir av med lite energi. hon gjorde inga dumheter så utan var mest slå bakut och jag satt kvar ändå. tyvärr ingen tårta :P haha

Imorron så blir det fodring, mockning och sen rida Atlas, Bolbe och Aias. Atlas blir det nog ut imorn med och Bolbe och Aias i ridhuset. Får se lite vad jag hittar på med dom. 


Trivs så jävla bra här, är så glad för att jag åkte ner trots att vissa var emot det. Vet att jag kommer fixa detta hur lätt som helst. Jag lär mig snabbt och tycker det är kul, vilket jag tycker är huvudsaken att man gillar det och tycker det är kul. Skulle inte vilja vara nånannanstans än här, många flugor i en smäll, utbildning, rida och ha kul. 

Ni är helt underbara ni två

Jul

Av Karja - 24 december 2011 23:25

Vill önska alla en riktigt god jul och hoppas alla har haft en god jul med massa av

god mat. Det har iaf jag haft

Av Karja - 23 december 2011 23:07

God Jul


Sitter och kollar på teven lite innan jag ska gå och lägga mig. Imorn så e det julafton =) Finns bara en person som jag

saknar extra mycke och det är F. Idag så skötte jag fodringen, utsläpp av boxstallet, ponny och lektionsstallet, sen in med dom och sen ut med håvstallet. Lunchning och mockning av ponny och lektionsstallet. Sen på kvällen så gick jag ner till ridhuset och red Aias. Får se vilken jag ska rida imorron :P och när jag rider haha. Ska nog rida en iaf. Gjorde lite små övningar med honom och sen var det kvällsfodring efter att jag hade ridit. Lärt mig vad färgkoderna på foderstaterna är, vilken hink som hör till vilken färg. Det var det lättaste och lära sig. va lite svårare med och lära sig vilken häst som hette vad spec när dom är ute i hagarna. men nu har jag lärt mig några till snart så kan jag nog vad alla hästar heter. 

Trivs så jädra bra här =) 

Av Karja - 23 december 2011 07:53

Ska snart ut och fodra frukost te hästarna =) sen blir de å ta en kopp kaffe och lite frukost innan ja ska börja

släppa ut dom.

Igår så blev de ridning två gånger, ena gången uteritt, där ja nästan åkte av pga han hoppa åt sidan men lyckades 

parera de bra så satt kvar sen så blev de ridning en gång till och då nere i ridhuset. 

Det går så bra så lär sig något nytt varje dag, nä ta på sej kläder å dra ut te stallet

Skapa flashcards