Vägen till drömmarna

Alla inlägg under januari 2012

Av Karja - 31 januari 2012 10:27

Nu ska jag ut till stallet och mocka lite samt byta hästar så nästa gäng får komma ut. E helt underbart

väder ute. nästan vindstilla och solen är framme =) 

Nån som är intresserad av att veta hur en dag ser ut för mig? om tillräckligt många vill så lägger jag ut en dag

Av Karja - 30 januari 2012 21:48

Kan inte våren komma nu tycker jag, med sol och massa värme. Nu är det bara kallt och grått fast solen har tittat fram ett par gånger senaste tiden men då har det vart blåst istället. Nä snart är våren här sen sommaren längtar tills värmen kommer. 

Jag trivs så enormt bra här. Mår jätte bra även om jag saknar F så enormt mycket. Goa och härliga hästar att rida och hantera. Alla hästar är så snälla och goa att pyssla med. Vart mycket det sista så har inte riktigt haft tiden eller orken att blogga. När jag kommer in så är det lite läsa sen sova, vilket varierar lite från dag till dag. 

Har tänkt ta kort på hästarna men då det inte har vart så bra väder så har jag inte gjort det. blir mycke bättre bilder om solen är framme och det inte blåser.

Idag har jag tatt det lite lugnare då jag hade lyckats halka och sträcka en muskel eller fått en närv ikläm men nu känns det bättre. 

Imorn blir det att rida några hästar men vilka vet jag inte än men det får jag se imorgon. 

här kommer en bild som jag tog härom dan på Ponny & Lektionshästarna. 

 

Athena, Atlas, Bacchus, Bolbe, Camino (El Camino), Foxy (Foxy Lady), Aias Lektionshästarna

Spader, Dino, Bonnie, Stregen Afrodite Ponnierna

The Award Fullblods unghäst snart

Alla är dock inte med på bild

Som ni ser så blir det inga bra bilder när det är grått och mulet



Av Karja - 4 januari 2012 21:33

Vilket väder vi har just nu   regn och blåst om vartannat. Men det blir nog sol och sommar snart   Idag så fick

jag sovmorron tack så mycke L & R när jag hade vaknat så gick jag ut te stallet där dom höll på och prata om lite modifieringar. och självklart kommer det bli ännu bättre =) man vill ju ha det så bra som möjligt. Sen så va de utsläpp av hästar sen gick jag in och åt en sen frukost :P haha vid 12 ungefär bara för att ja ville ha lite energi innan jag börja mocka och rulla halmbalen som jag behövde men det gick lätt halmen väger ju inte så mycke fast dom är stora. Sen så fixade jag lite i stallet.


Igår så red jag Athena på ridlektionen och det gick jätte bra. Hon gick jätte fint och hade en härlig gång tycker iallafall jag. Ska bli kul och rida henne mera, som jag nog ska göra imorgon. 

Idag så red jag på Bolbe som jag släppte innan så hon skulle få springa av sig lite och hon gjorde några krumpsprång. Den hästen har en väldigt fin gång när man tittar på henne från marken och känns underbar att rida på. Sen när det var dags och rida så gjorde jag i ordning henne och gick ner. Trodde inte hon hade mera bus i sig men det hade hon. men höll mig kvar. är ju inga stora bakuter hon gör. lättar bara lite i bakkärran. Men inte lätt och vara en busi häst. Nu ska jag kolla min mail lite och läsa lite sen blir det sova och upp halv åtta imorn.

Av Karja - 1 januari 2012 23:29

Gott nytt år =)

Igår så va de lite som fixades utöver det jag brukar göra =) och det gick bra. Klippte även en häst. blev jätte bra =) Sen så blev det god mat och vid tolv slaget ett glas champange och titta på fyrverkierna som var =) var så fint med alla färger och mönster dom fick.

Imorron har jag fått sovmorron, snälla dom är. tänkte gå upp så jag är i stallet vid halv 10 ungefär och börja klippa häst, tar ju en stund och klippa dom, och imorn så är det två jag ska klippa. hade tänkt klippa en på kvällen men hade regnat så får ta det imorron istället.Får se vad jag mer hittar på imorron. Time will tell

Ovido - Quiz & Flashcards