Vägen till drömmarna

Alla inlägg under februari 2012

Av Karja - 28 februari 2012 21:37

Nu är våren här =) har öppnat luckorna så när man kommer ut och det är hästar inne så står hästarna ut med huvudet. Så mysigt tycker jag. Var ute och red med en kompis idag och det var sådant härligt väder att rida i. Sol och lite vind så det fläkta gott. De gillar jag :D Vart en hel del ridning för tillfället. men det är bara mysigt att rida. har även ridit i paddocken ute å första gången blåste det lite grann nästa da så skulle de snöa och idag var det skönt väder. roligt att kunna växla mellan att rida inne och ute. Idag så har jag ridit Atlas som jag red ut på och Aias på lektion och Aias gick så fint. Skulle nog säga att det är favorit hästen i stallet. Imorn så ska det bli lite löshoppning och även rida ett par hästar. Vilken jag tar på lektionen vet jag inte helt hundra men lutar åt Camino.


Favorit hästen Aias

 

Av Karja - 2 februari 2012 22:16

Här kommer hur en dag kan se ut för mig. Varierar lite på väder och vad som händer och så.

Vakna och gå upp 06:45-07:15

Fodra hästarna 07:30 

Börja släppa ut första omgången ca 08:00

Frukost 08:30

Mocka mellan 09:30-11:00

Luncha hästarna 12:00

Lunch 12:30

Ta in första gänget och ut med andra 13:15

Sätta ner dom som ska i Walkern (denna tiden varierar)

Fodra 17:00

Ta in alla hästar 17:30

Kvällshö 21:00


Dessa tider kan vara lite olika då det beror på väder och vad hästarna ska göra sen är det lektion ibland. men ungefär så här brukar det se ut, så att säga mellan tummen och pekfingret :P

Ovido - Quiz & Flashcards