Vägen till drömmarna

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Hinder träning

Av Karja - 18 november 2011 18:37

Zoega va jätte duktigt idag när vi longerade henne över bom på mark, bom på 

liggande sockerbit och även en bom på en sockerbit och andra änden på marken. Hon

har blitt så säker på sig själv nu jämnfört me hur hon va när vi börja träna henne. gick även genom 

två hinderstöd först utan bom på marken mellan stöden sen när det gick bra så la vi en bom mellan stöden

på marken och det gick åxå bra =) =) duktiga tjejen. Sen så bestämde vi oss för att jag skulle hoppa upp

på henne och sitta på henne när vi longerade henne över dessa saker. Och det var hon inte lika säker i sig på.

men mot slutet så gick hon jätte bra så vi kommer göra detta ett par gånger till innan jag hoppar henne utan att

christina longerar henne just för att hon ska bli säker i sig själv när jag sitter på när hon går över dessa hinder. sen 

att jag vänjer mig vid hennes så kallade hoppteknik. inte mycke hoppteknik hon har än men den hon har e lite roli å känna när jag sitter på henne. hon tar andra skutt än vad andra hästar har gjort som jag har tränat upp från 

grunden i hoppning. men alla hästar är olika och jag tycker det ska bli skit kul att träna henne i hoppning, hon tycker det är jätte kul. de märks på henne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karja - 1 oktober 2012 19:14


 

Av Karja - 1 oktober 2012 18:24

Vart ute i stallet idag, gått jätte bra förutom att det skulle regna idag igen. Va nere i ridhuset och träna idag, gick inte och rida ute. Får hoppas på bättre väder på torsda. Sunny hoppade jätte bra, börjat träna upp honom igen så vi kan komma ut p...

Av Karja - 1 oktober 2012 12:30


 

Av Karja - 1 oktober 2012 07:34

Ska åka ut till stallet om en stund, härligt =) får se lite va vi hittar på men rida nåra hästar blir det iaf =) hoppas det inte regnar bara. inget kul å rida då, även om det går. Ev blir det ner till ridhuset och träna ett par och en runda ut i skog...

Av Karja - 30 september 2012 21:46


 

Ovido - Quiz & Flashcards