Vägen till drömmarna

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Globen

Av Karja - 27 november 2011 16:18

suttit å kollat på svtplay o stockholm horse show. häftigt med tomteblossen på hästarna, kräven nog en cool häst och ha tränat på de me. 

hade tänkt kolla på de när de gick i fm vid 11 men vakna först vid tolv halv ett :P va tröttare än va ja trodde. va ju lite strulit i torsdas och i fredas så hjälpte ja till att fylla transporten me spån som vi hämtade i närheten. så mycke spån har vi inte hämtat förut. fyllde upp hela släpet typ. men nu har vi spån så de räcker ett tag iaf =) sen igår så hjälpte ja F med att fylla containern med plåt o skrot över plåten så de trycktes ner. så va x antal plåtar å dra kanske 50 meter. så sprang nog x antal 100 m :P hämta och dra te containern sen när alla plåtar var vid containern så skulle dom lastas in och sen slänga på resten av skroten på plåten. kom dit vid 8 åkte hem vid halv 5. men nu är han färdig bara skräp kvar som ska köras bort. 

vi käka lite pizza sen åkte vi och hälsa på ett par bekanta sen på vägen hem så åkte vi förbi min brors grav =( när ja kom hem så tog ja de lugnt och sen vid ett somna ja.

När ja vakna så gick ja ut me daisan direkt sen gav henne mat när vi gick ut nästa runda så gick ja förbi ica å handla lite. 

Nu blir de å ta de lite lugnt innan F kommer å då ska vi kolla på film o ha de gött å trevligt

Daisan · Mej
 
 
Jenny

Jenny

27 november 2011 18:43

Jag blev också imponerad över tomteblossen, jag tror inte att någon av mina skulle uppskatta att ha sådana runt hovarna så det krävs nog en hel del träning!

SV: Jag hoppas det. Idag är jag på bättre humör i alla fall och jag hoppas det håller i sig!

Hoppas du får dina grejer i morgon! Fota dem också och lägg upp på bloggen vettja ;)

http://islandstokan.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

27 november 2011 20:23

Håller med om tomteblossen!! Grymt häftigt och det har nog tagit en hel del tid att vänja hästarna vid dem:)

Vad skönt att du fick rejäl sovmorgon!! Det behövs ibland även om man vaknar sent!!

Svar:Jag tror också att det här vädret är jobbigt för vissa hästar. Samma sak med människor...vi är ju alla olika.

Håller med om att jag hoppas att det blir en ganska regnfri sommar. Lite regn är alltid bra för växtligheten...lagom är bäst;)

Det känns jättebra att svullnaden går ner vid rörelse!! Jo, precis...får jag bort krustorna tror jag att resten kommer att lösa sig av bara farten:)

Jag köpte en barbackapad från Naturhästen i brun mocka. Det är väldigt bra grepp på den om hästen bockar eller kastar sig. Man sitter "fast" riktigt bra;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

27 november 2011 22:16

Svar:De har ett jättebra paketerbjudande med barbackapad, stor boll, lastnings-CD just nu!!

Jag håller tummarna för spritbandage och veterinärsamtal imorgon!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karja - 1 oktober 2012 19:14


 

Av Karja - 1 oktober 2012 18:24

Vart ute i stallet idag, gått jätte bra förutom att det skulle regna idag igen. Va nere i ridhuset och träna idag, gick inte och rida ute. Får hoppas på bättre väder på torsda. Sunny hoppade jätte bra, börjat träna upp honom igen så vi kan komma ut p...

Av Karja - 1 oktober 2012 12:30


 

Av Karja - 1 oktober 2012 07:34

Ska åka ut till stallet om en stund, härligt =) får se lite va vi hittar på men rida nåra hästar blir det iaf =) hoppas det inte regnar bara. inget kul å rida då, även om det går. Ev blir det ner till ridhuset och träna ett par och en runda ut i skog...

Av Karja - 30 september 2012 21:46


 

Ovido - Quiz & Flashcards