Vägen till drömmarna

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Något bra och roligt =)

Av Karja - 5 december 2011 18:25

Idag åkte jag till skara där min syster hämta upp mig då ja ska sova hos dom inatt då ja ev ska te skövde imorron men har inte mått så bra idag så får se hur ja mår imorron. mår ja bättre så åker ja dit men e de likadant elle sämre så stannar ja kvar i sängen.


Igår så satt jag och såg på teve när det var en som ringde ifrån skåne som hade sett mig o mitt cv på ams sida. och kort sagt så kunde ja få gå en utbildning hos dom sen jobba hos dom. om inte hos dom så hos andra då ja kommer ha gymnaise kompetens. men han sa de att ja kunde få jobb hos dom efter utbildning då ja kan rutiner å allt de hos dom. Har pratat med ams och f.kassan och för dom så går det bra och att de ska funka nu e de bara hur komunen ställer sig i frågan. bara dom som kan ställa till det,. men hoppas de går bra o att dom betalar då det är gymnasiekompetens ja får där. och då får ja chansen att jobba med det ja helst vill jobba med =) så ska skriva en ansökan och personligt brev när jag kommer hem och skicka te komvux i stan sen får dom skicka de ner te skåne i sin tur. Detta är ju bara en sådan enormt stor chans! Det skulle va så enormt kul och jag vet att jag skulle greja detta =)


 

Oss
 
 
Anna

Anna

5 december 2011 18:48

Svar:Jo, tack och lov att det har skett en STOR förändring....har varit väldigt nära till både gråt och depression kan jag säga:O

Jag håller verkligen tummarna att det här funkar för mig nu!!!

Han trivs som fisken i vatten när det kommer snö;) Älskar att rulla sig i både snö och lera:S Hi hi!! Snö tycker jag är bättre;)

Tyvärr lite dåliga med tanke på att de är tagna med mobilen men man ser allafall vad det föreställer;) Hi hi!!!! Ska ta lite bättre kort med vanliga kameran imorgon!!

Från husknuten ner till vindskyddet är det ganska exakt 250 meter fågelvägen...så jag skulle tro att det är ca 300 meter när jag går genom hagen...blir inte riktigt rakt ner men nästan:D Jag har otroligt nära till stallet:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
ullis

ullis

5 december 2011 21:36

Hejsan!
Grattism det låter ju jätte roligt med jobbet! jag måste ju fråga hur många hästar har du? eftersom jag är ny hä rpå bloggen så har jag inte riktigt koll =)

Med Mattias är det bara bra, eller det är bättre, han kan äta "mjuk mat" nu som korv och potatismos vilket är bättre än bara soppa =). Idag var han tillbaka på jobbet, kom hem med tandvärk dock men tycks ändå ha fixat dagen bra. Och med lilla Austri är det också bra fick en rapport från en tant i stallet idag som hade vart och kliat honom på huvudet och gett honom nypon. Det känns bra att jag vet att han får lite kärlek när jag inte kan vara där =)
Kram kram!

http://austri.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

6 december 2011 00:18

Vad roligt!! Håller tummarna att allt "går i lås" för dig så att du kan börja plugga och sedan få jobb:D

Svar:Precis!! Hellre snö än lera;) Hi hi!!

Skapliga bilder..man ser vad det innehåller men tyvärr lite grumliga:( Får se om det blir bättre med vanliga kameran imorgon:)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

6 december 2011 12:55

Svar:Det låter jättebra!! Du gör helt rätt i att söka 38 veckor istället för 18. Det är bättre att kunna söka vidare om man vill. Och att ha större behörighet!! Håller tummarna att det går vägen för dig!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
ullis

ullis

6 december 2011 17:36

ja, jag gillar markträning, det vore kul att lära sig lite mer markträning så man kan göra så där fina trixs som på filmen =)

Oj, men det låter som att du ändå har fullt upp med ett antal hästar då =). Blir det stallet varje dag för dig då eller?

Jo, det känns underbart att vännerna tittar till Austri. =)
Oj, skåning det vor einte så dumt va? måste du lämna hästar och allt då eller? =/

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karja - 1 oktober 2012 19:14


 

Av Karja - 1 oktober 2012 18:24

Vart ute i stallet idag, gått jätte bra förutom att det skulle regna idag igen. Va nere i ridhuset och träna idag, gick inte och rida ute. Får hoppas på bättre väder på torsda. Sunny hoppade jätte bra, börjat träna upp honom igen så vi kan komma ut p...

Av Karja - 1 oktober 2012 12:30


 

Av Karja - 1 oktober 2012 07:34

Ska åka ut till stallet om en stund, härligt =) får se lite va vi hittar på men rida nåra hästar blir det iaf =) hoppas det inte regnar bara. inget kul å rida då, även om det går. Ev blir det ner till ridhuset och träna ett par och en runda ut i skog...

Av Karja - 30 september 2012 21:46


 

Ovido - Quiz & Flashcards