Vägen till drömmarna

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Kvälls

Av Karja - 6 december 2011 22:44

Kom precis in efter en kvällspromenad me Daisan, va lite jobbigt å gå, känner 

att ja inte e helt hundra i kroppen, får se hur ja känner mig imorron. Tyvärr

så glömde ja min kamera hemma då jag hade tänkt ta lite vinter bilder på henne. men

det får bli imorron om jag inte känner mig sämre. men hoppas jag e på bättringsväg. Vill

inte va sjuk när det är jul. de e ju så tråkigt, jul e ju då man ska ha kul =)

Oss
 
 
Anna

Anna

6 december 2011 23:11

Krya på dig och hoppas att du får sova gott inatt!!!

Svar:Jag är tacksam att snön fortfarande är kvar och att det är -grader än!!! Hi hi!! Ska snöa mer under veckan....just nu har vi bara någon cm. Men det är vitt och framför allt ljusare ute:D

Lycka till med ansökan!!! Du gör helt rätt!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

6 december 2011 23:29

Svar:Chevinal plus är ett flytande vitamin & mineraltillskott som är väldigt smidigt att använda. Gick över till det för över 15 år sedan när min förra häst vägrade äta upp sina "grusmineraler";)Jag har köpt till en dospump som gör det otroligt lätt att dosera:D Min förra häst hade väldigt dåliga hovar...så jag provade Biotin utan större framgång...och Enzion...också utan större framgång. Men när jag började använda Chevinal plus började det synas STOR skillnad på hennes hovar!!! Samma ska har hänt med T:s hovar. Jag är jättenöjd med produkten:) Finns på Börjes artikelnr:5172 2,5 liter och 51725 5 liter.

Jag tycker det är smidigt och bra att beställa från både Börjes och Hööks. De har bra priser och utbud:) Man köper ju det man själv tycker är bra resten skippar man;) Hi hi!!

Lagom mycket snö är alltid bäst:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

6 december 2011 23:30

Svar:Det gäller minsann att hjärnan är i fas för att allt ska funka;( Fniss!! Blir nog bättre till imorgon...hoppas jag:O

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

6 december 2011 23:44

Svar:Jag upplever att tillväxten blir bättre och hovarna får bättre kvalitet. T har väldigt bra hovar men nu är det ännu bättre:) När jag började ge C.P till bägge hästarna tog det någon månad så kunde man se skillnaden på hoven som växte ut motför den gamla hoven!! Går inte riktigt att förklara hur det såg ut men man kunde i princip "räkna" ut när man hade börjat ge C.P Min gamla Hovis var impad och tyckte helt klart att jag skulle fortsätta med det på Zimé (min förra häst)...vilket jag också gjorde. Vet inte hur det funkar på andra hästar men mina 2 senaste har "svarat" väldigt bra på det:D

Ähhh!! Snön smälter fort bort i april:D Vi ska inte oroa oss för det nu;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

6 december 2011 23:50

Svar:Mina hästar har svarat bra på det. Men som du säger så är ju alla olika och man får prova sig fram vad som funkar. Jag är jätteglad att det funkade så bra på Zimé när jag provat i princip alla andra hovtillskott som fanns på den tiden:S Enkelt att dosera och prisvärt:D

Hi hi!! Jag har gärna ganska mycket snö så att man kan rida ordentligt på vägen...typ 20-30 cm packad snö=perfekt:D Men jag är ju norrlänning;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

6 december 2011 23:55

Svar:Det kan jag hålla med om!! Inte roligt med ren ishalka då går det inte att rida på ett vettigt sätt även om man har broddar:( Och sedan bara hårt underlag....

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Karja

6 december 2011 23:57

e ju så bra när man variera underlag även på vintern men de får ju inte bli halt får då e de ju sitta på bambi på hal is, inte kul när man känner hur hästarna kämpar för att få fotfäste.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karja - 1 oktober 2012 19:14


 

Av Karja - 1 oktober 2012 18:24

Vart ute i stallet idag, gått jätte bra förutom att det skulle regna idag igen. Va nere i ridhuset och träna idag, gick inte och rida ute. Får hoppas på bättre väder på torsda. Sunny hoppade jätte bra, börjat träna upp honom igen så vi kan komma ut p...

Av Karja - 1 oktober 2012 12:30


 

Av Karja - 1 oktober 2012 07:34

Ska åka ut till stallet om en stund, härligt =) får se lite va vi hittar på men rida nåra hästar blir det iaf =) hoppas det inte regnar bara. inget kul å rida då, även om det går. Ev blir det ner till ridhuset och träna ett par och en runda ut i skog...

Av Karja - 30 september 2012 21:46


 

Ovido - Quiz & Flashcards