Vägen till drömmarna

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Första em/kväll

Av Karja - 19 december 2011 21:57

Idag va den första em/kvällen här nere och det har vart jätte kul. När ja kom hit så fick jag ta in min

packning, sen så gick vi ut i stallet där jag fick se hästarna och hur stallet såg ut. Va jätte fint. Fick

hjälpa till med att lägga in halm till hästarna. Sen så fick jag göra i ordning halvblodet Atlas som jag fick

rida på ikväll, så har haft min första lektion. va både kul och lärorikt då jag fick använda kunskaper som jag 

annars kanske inte använder lika mycke när man rider i skogen. Kände det i låren att jag inte hade tränat en häst i ridhus på ett tag men det gick bra ändå. det som va lite utmaning i det hela var att byta ridsätt, då jag har ridit western dom senaste åren, så va det ren vana att försöka styra hästen så som man gör i western men det gick inte så bra men kom på mig själv nåra gånger och styrde med engelsk stil istället. Kommer ta ett par dar innan jag har 

vant mig vid att rida engelsk stil. Då jag kommer rida en lektion om dan i början för att kroppen och musklerna ska 

vänja sig lite mer. Men det har vart kul idag och givande. 

nu ska jag kolla på lite film innan ja ska sova.

 
 
Anna

Anna

20 december 2011 05:06

Vad trevligt att få rida redan första dagen!!! Hoppas att filmen var bra och att du sov gott inatt:)

Svar:Jo, nu känns det som om jag skulle vilja slippa lite täckeslagning....jag får se vad som händer;)

Vad skönt att resan har gått bra:D Du har allafall sett lite av vyerna när du kom fram!! Det blir mer imorgon:)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karja - 1 oktober 2012 19:14


 

Av Karja - 1 oktober 2012 18:24

Vart ute i stallet idag, gått jätte bra förutom att det skulle regna idag igen. Va nere i ridhuset och träna idag, gick inte och rida ute. Får hoppas på bättre väder på torsda. Sunny hoppade jätte bra, börjat träna upp honom igen så vi kan komma ut p...

Av Karja - 1 oktober 2012 12:30


 

Av Karja - 1 oktober 2012 07:34

Ska åka ut till stallet om en stund, härligt =) får se lite va vi hittar på men rida nåra hästar blir det iaf =) hoppas det inte regnar bara. inget kul å rida då, även om det går. Ev blir det ner till ridhuset och träna ett par och en runda ut i skog...

Av Karja - 30 september 2012 21:46


 

Ovido - Quiz & Flashcards