Vägen till drömmarna

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Täby

Av Karja - 30 december 2011 21:03

Åkte ju som sagt till Täby i Tisdas kom fram vid 9 tiden ungefär, då va det bara och ströa upp boxarna vi låna, lasta ur hästarna och bära lådan med träns o de till boxarna så det var nära till hands på onsdan. 

Sen när det var gjort så åt vi lite mat och kollade på film då vi hade fått upp en teve i bo-delen på lastbilen, sen var det sova. Gick upp vid åtta ungefär och borsta rent svansarna och manen. då ströet va kutterspån   efter det så var det dags för frukost. Sen så visade L mig hur jag skulle gå med hästarna och det. Efter det så gjorde vi i ordning häst nr 1 sen gick jag ner med den i båda ledvolter, och då hade L bett jockeyn ordna någon som kunde hiva upp honom då det var min första gång som jag träckade, tror jag det heter. Sen ledde jag hästen och jockeyn mot banan.

På häst nr 2 så gick det också bra i ledvolterna men då skulle jag själv hiva upp jockeyn och det var inte lätt när man inte har gjort det förut, men jag fick upp honom. sen ner till banan med dom. På häst nr 3 så va det samma jockey och där gick det lite sämre att hiva upp honom så han hoppade upp själv. och ja måste bara säga det att dom är väldigt viga och smidiga. Sen va de och hämta upp häst nr 3 efter loppet och gå upp med henne till stallet och leda runt henne så hon fick coola ner sig och även dricka vatten. Sen åkte vi hem.

Igår så var dom så snälla att jag fick ledigt så jag kunde ta det lugnt och få sova lite längre. ställde klockan på 8 då jag tänkte att ja inte skulle sova så länge utan kunde ligga och dra mig lite men vakna vid 11 och då gick jag upp. Hjälpte till lite stallet sen så åkte vi till bland annat Ikea, hööks mm. Sen var det kvällsfodring och insläpp.

Idag så lyckades jag försova mig   sånt som händer, skulle bara ligga och dra mig men vakna halv 9 och då gick jag upp direkt och klädde på mig och ut te stallet och hjälpa till med fodringen. Sen så var det utsläpp efter frukost och mockning sen lunch. och efter lunch så va de lite annat och göra, på ridlektionen idag så red jag Aias och det gick ganska bra ändå.  

 
 
Anna

Anna

1 januari 2012 01:40

Svar:Detsamma!!! Det verkar gå jättebra för dig i Skåneland!!! Det är verkligen jätteroligt!!!

Jag blev väldigt positivt överraskad att det funkade så pass bra med sidepullen!! Hi hi!!

Han är jättesöt min lill-plutt;) Men jag är ju partisk!! Fniss!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://wjww.anaby.bloggplatsen.se

 
ullis

ullis

2 januari 2012 12:37

Hejsan!
Det låter ju som att allt gick bra på täby galoopp! du får träna lite på det där med uppkastning så kommer allt gå perfekt nästa gång =) Måste vara roligt att få vara med på så stora tävlingar. Hoppas ditt ny år var bra =)

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karja - 1 oktober 2012 19:14


 

Av Karja - 1 oktober 2012 18:24

Vart ute i stallet idag, gått jätte bra förutom att det skulle regna idag igen. Va nere i ridhuset och träna idag, gick inte och rida ute. Får hoppas på bättre väder på torsda. Sunny hoppade jätte bra, börjat träna upp honom igen så vi kan komma ut p...

Av Karja - 1 oktober 2012 12:30


 

Av Karja - 1 oktober 2012 07:34

Ska åka ut till stallet om en stund, härligt =) får se lite va vi hittar på men rida nåra hästar blir det iaf =) hoppas det inte regnar bara. inget kul å rida då, även om det går. Ev blir det ner till ridhuset och träna ett par och en runda ut i skog...

Av Karja - 30 september 2012 21:46


 

Ovido - Quiz & Flashcards