Vägen till drömmarna

Alla inlägg under november 2011

Av Karja - 18 november 2011 18:18

     

Två raka smala bett från Hansbo

Schabrack från Capriati

Underlägg te benlindor från Läderprodukter AB ITE

Termostövlar från Govalliero

Uppladdningsbara batterier till cameran

bluetoth headsett från sony ericsson

Av Karja - 18 november 2011 15:21

hemma igen då =) fått wen ny kamera och den verkar faktiskt bra =) ska upp te stan en

sväng och fixa lite men sen blir de å ta de lugnt. 

ikväll så kommer en polare och hälsar på och vi ska käka lite taccos =)

Daisan · Mej
Av Karja - 18 november 2011 09:53

Idag ska jag och en till fixa staketet i ena hagen som hästen drog igenom, byta eltråd, ner

med den gamla och upp med den nya. de tar väl en stund så får se när vi är färdiga. Sen

blir de iväg till skövde och handla lite. Får se va de blir för nåt men ska se om jag hittar nåra

termostövlar/skor som jag kan ha i stallet då jag lätt börjar frysa om fötterna när vi 

är ute och rider vilket inte e speciellt kul. sen även ett bett te araben då hon har lite mindre mun

än dom andra hästarna har. 

Nu ska jag gå ut och fixa i hagen men kan lägga upp bild på de jag hittar på Skövde Ridsport sen blir

det väl lite andra affärer med men jag ska iaf in på skövde ridsport.

Av Karja - 17 november 2011 23:20

Hur gammal är du?







 
 
Hur ofta läser du myonelife?






FreePollKit.com" href="http://freepollkit.com">Free survey

Av Karja - 17 november 2011 22:29

Då har vi tagit in hästarna för natten, Peanut och Nighty och Sunny. Provade ju 

som sagt dom ny köpta lindorna på Sunny. Han blev faktiskt lite söt me röda lindor.

undrar hur de kommer se ut på Zoega med röda benlindor när hon e hel svart :P =) 

tror det kommer bli snyggt på henne. Provade ju som sagt lindorna för att se hur det 

var med kardborrefästningen, provade bara med en linda, och samma som sist med för lite

kardborre, den delen av kardborren som är lite mer taggig vet inte hur man ska säga, men den 

var ltie för lång och skulle jag trycka till på de så fäster de sig på själva tyget istället och sliter

på det. men dom båda kardborre-delarna satt ihop så mycke så jag kan klippa loss den biten av de taggiga

som inte har kardborre o fastna i. e ju bara nåra cm som blir över så att säga så det ska jag

fixa till nästa gång jag sätter på dom på en häst.


Sitter och kollar lite på teve då jag inte e så trött så att jag kan sova :P

Av Karja - 17 november 2011 20:36

Idag har det vart en lugn dag, vart så mycke annat som har behövt göras. och det

kommer det vara imorn med. Så idag har hästarna fått vila, dom måste ju inte gå

varje dag, e ju skönt för dom å få ha vilo dag ibland med =) igår så fick vi trixa lite när

vi skulle hämta in hästarna. då en häst, inte säkra på vilken häst men en av dom hade dratt 

igenom gapet där vi bara hade eltråd på handtagen, hade inte dratt för brädorna som vi brukar göra 

då vi ofta går genom just de gapet så fick stänga av strömmen och ordna tråden så den inte låg i backen 

och massa ström fösvinner på vägen. så vi fick hämta brädor från andra gap som inte används på natten så 

det var stängt där. så idag satte vi upp två andra brädor där och två brädor på andra gapet till hagen bredvid.


Ska gå och hämta in sunny om en stund, ska även prova mina nya lindor på honom som jag ska ha på en annan

häst men e han som kommer in så provar en av dom på honom då jag ska kolla så de e tillräckligt med

kardborre fästning annars får ja sy på lite mera. mina förra lindor som ja köpte fick jag göra de på för de va för lite kardborrefästning på dom. men kollade på dessa när ja köpte dom och dom såg ut att va lagom med kardborre. men tycker det är bra att prova innan man ska använda dom och först då märka att de e för lite fäste som det var på mina förra men dom satt ju iaf kvar men satt mycke bättre efter jag sydde dit mer kardborre.


Ida så har ja å daisan inte gjort så mycke för jag har blitt förkyld igen =( blev nyss frisk från den förra förkyldningen. men hoppas denna ska försvinna snart me. men ska gå förbi apoteket imorn elle på lörda 

och köpa deras halstabletter och värktabletter, men vi har vart ute ett par gånger och grejat i stallet så 

har ju fått lite frisk luft =)


Imorn ska vi åka till skövde och fixa lite. men innan vi åker så ska vi fixa lite med staket och försöka få ut 

Zoega och Wishita. Blir lite ridning här hemma i paddocken om det inte är allt för hårt. Får se vad vi hittar för kul

i skövde. men kul kommer vi ha iaf =) :P

Daisan · Mej · Stallet · Sunny
Av Karja - 16 november 2011 23:19

Det finns dom personer som inte e sanna allså. Dom säger en sak men gör en annan sak, samma

här Säger en sak men menar en annan. Kommer och påstår att dom är ens vänner, man ställer

upp när dom behöver hjälp på nåt sätt, men sen när en själv behöver hjälp så drar dom öronen

åt sig och ignorerar en på alla möjliga sätt. 


Dom sprider lögner och fula rykten.ljuger en rakt upp i ansiktet, snackar skit om andra kompisar 

me en och sen så gör dom samma sak mot en med andra polare. Finns så jävla mycke falska 

personer så det inte e sant. Som ska hålla på och såra och förstöra för andra för att dom inte 

har nåt bättre för sig.


Lägger sig i och ska försöka styra andras liv istället för å skita andras liv och inte lägga sig

i allt hela tiden. Dom som håller på med detta kan ju inte va helt friska.


Tänk om såna här människor inte fanns, tänk va bra livet skulle va då.


Vet både polare och gamla ex som har vart me om liknade detta och detta. Även jag har vart 

me om lite av detta men för nåra år sen fick jag nog och slängde ut dom personerna ut ur mitt

liv och fan va skönt det är att slippa dom personerna. och tänker inte ha me nya falska

människor att göra. Det är ju så skönt å slippa såna personer så nä tack inte igen.


Hoppas andra människor slipper att va me om sånt här och liknade saker.

Av Karja - 16 november 2011 17:33

Andra gänget me hästar va ju Zoega och Wishita. dom skötte sig jätte bra båda två. Det 

blev samma sak även me dessa två, skritt och trav pga underlaget som är små lurit och halt på 

sina ställen. Den där jädra dimman va me oss ikväll me och kylan. men nu är det gött att va inne

å få tina upp lite. Sen blir de käk och ta det lugnt ett par timmar sen så ska vi hämta in 

Peanut, nighty och Sunny

Ovido - Quiz & Flashcards