Vägen till drömmarna

Alla inlägg under november 2011

Av Karja - 24 november 2011 19:31

”Han är viktigare än statsöverhuvuden”

Rolf-Göran Bengtsson får poliseskort för att hinna till Stockholm Grand Prix

Rolf-Göran Bengtsson tävlar i Globen på söndag. Inshallah.

Klockan 09.25 landar hans plan från Abu Dhabi. 11.00 börjar Stockholm Grand Prix.

– Jag ser det som en grej för fansen, säger EM-hjälten som inte kan sova på flyg.

I morgon sparkar Stockholm Horse Show igång med världscupdressyr, internationell hoppning och fem bilar i potten. Men redan nu är allt ljus på Rolf-Göran Bengtsson som gör sin första tävling på svensk mark sedan EM i Madrid i september under spektakulära former

 Läs hela artikeln här


 

Av Karja - 24 november 2011 18:52

Sitter å kollar på gränsbevakarna Austrailen. å hoppas på bra väder imorron så ja kan rida otto. regnar

de mycke mer så kommer de inte ens å gå i paddocken. räcker me de vatten som ligger där. men man får

ju rida efter underlag. är de så slaskigt som de e nu så får man kanske bara skritta å trava men om det är torrt

å fint så kan man även galoppera. men får helt enkelt se hur vädret är imorron och hur paddocken ser ut. Otto

får stå inne inatt så är han torr i fin imorn när ja ska rida. så han inte har rullat sig i leran så han får torka te

lite innan man kan borsta av honom. Go häst han =)=) 

På kvällen imorn så hämtar F mig och sen ska vi hem till mig o kolla på nån film sen ska ja sova så ja orkar upp när

han hämtar mig på lörda morron då vi ska iväg å fixa me växthuset så de blir färdigt nångång. hoppas

vi blir färdiga på lörda då de ska regna hela söndan. urk urk.. de räcker me regn nu.

Daisan ska ev få bli fotograferad om det är fint väder annars tar ja nåt gullit kort på henne inomhus. just nu ligger

hon bredvid mig i soffan och sover. andra gången idag då hon har vart i boxen medan ja har ridit o hon har lyckats få av sig täcket. vet inte hur hon får av sig de då de spänne i fram satt fast och den under magen. och de satt lika dant när ja tog upp de. alla spänen satt fast i sina hakar.

Daisan · Mej · Otto
Av Karja - 24 november 2011 14:20

Jag och Otto den 24 november 2011

pga de dårliga underlaget så blev det bara skritt o trav och detta

är den 4 gången ja rider honom. 
 

Av Karja - 24 november 2011 10:48

Både idag och imorron ska jag rida Otto =) han har fått komma in och torka lite så ska gå ut om en stund och börja

göra i ordning honom. Blir en liten film snutt på när ja rider honom men vet inte hur bra den kommer bli då jag får ställa kameran på staketet. har ingen som kan filma. men ska försöka ställa den så ja syns mer parten av filmen. 

Får se hur filmen blir. kanske får redigera den lite men de ska nog bli bra =)


 

Av Karja - 23 november 2011 23:10

Provade bettet på zoega, fanns inget sånt bett som jag ville ha men de blev ett pessoa bett och de provade vi på henne när vi kom ut igen och de satt mycket bättre så nu vet vi va hon har för bettstorlek på vanliga bett :P så jag ska rida henne på de imorn. 

om det blir som vi har planerat så börjar dagen med att vi ska ta peanut på en promenad medan skippy håller nighty sällskap, sen frukost sen ner te ridhuset med Zoega och wishita. sen uteritt med Otto och Lucky tror jag. sen en runda med Sunny o skippy.  men vi får se va vi hinner me imorn. Om vi inte hinner rida ut me lucky o Otto så blir de en runda i paddocken å då ska ja försöka fixa en film.


nu ska ja sitta å klura på en ny header som e lite snyggare :P

Av Karja - 23 november 2011 19:28

Vart hemma sen halv 6 ungefär, har grejat lite här hemma vart på granngården och lämnat tillbaka bett som var förstora men hitta ett på rosenīs som va lite mindre, ska prova de ikväll eller imorron, förhoppningsvis så passar det annars får ja byta en gång till men då gör ja de på freda, orka åka fram å tebaka. nu va de ju sån tur att christina hade andra ärenden så slog två flugor i en smäll. åker nog ut vid halv tio igen och när vi kommer ut så blir de å hämta in hästarna som ska in. 

Daisan ligger bredvid mig i sängen o sover, så gulli så =)




 

Daisan · Mej
Av Karja - 23 november 2011 18:14

Tänkte höra om det är någon som vill se va jag har för hästutrustning 




 

Av Karja - 23 november 2011 15:40

                 

Ovido - Quiz & Flashcards