Vägen till drömmarna

Alla inlägg under december 2011

Av Karja - 8 december 2011 19:29

E Me F och håller honom sällskap. När ja kommer hemsen så blir de promenad Me daisan sen film :)

Av Karja - 8 december 2011 17:57

OBS: hände för 2 år sedan, hitta detta via en annan blogg ida.


Framför Chatrin Stensson låg hennes tre älskade hästar döda. 
En kraftig blixt hade slagit ner i hästhagen i Västra Djurle. 
- Jag bara skrek rakt ut, säger hon.

På tisdagen drog ett rejält åskoväder in över stora delar av Småland. Men aldrig hade Chatrin och

Andreas Stensson kunnat ana att en stor tragedi väntade på den idylliska gården i Västra Djurle

söder om Växjö. 

Låg livlösa

När Andreas gick ut på eftermiddagen tyckte han att en av hästarna låg lite konstigt i hagen. 

Läs Mer 


Stackars ägare, aldrig att jag skulle vilja uppleva detta. de e ju maximal otur. Hoppas att ägarna repade sig sen




Av Karja - 8 december 2011 13:15

Pratade med dom från skåne nu när ja gick hem från mötet, och fick veta att ja va välkommen ner imorn om jag så ville =) så jag funderade lite på de när ja gick hem och jag kommer nog åka ner i mellandagarna. så blir å fira jul här sen åker ja ner =) ska bli skit kul =) och om komunen strular elle nåt så skulle dom hjälpa mig med det, att de löser sig och att dom hjälper te å lösa de. e ju toppen ju. men nu tror ja faktiskt att komunen går me på de. ska ringa komvux på freda. Så tågbiljett ska bokas och Daisan får åka hem till min syster igen :( men går tyvärr inte å ta med henne ner dit. kommer sakna henne. min lille knökompis hehe. go å härlig hund. nu ska jag kolla lite på teve och slappa.

Oss
Av Karja - 8 december 2011 10:14

Ska gå ut me daisan nu när hon har ätit, sen blir de å ta bussen upp te mötet. skulle ta 4 timmar men kanske får 

fortare. sov ganska hyfsat inatt. får se va ja å daisan hittar på ida

Oss
Bloppis-annons
Av Karja - 8 december 2011 01:15

Sökes: Ridhjälm storlek 60 märke spelar ingen roll

Hästar & Ridsport, Köpes - Falköping (Västra Götalands län)
 
Av Karja - 8 december 2011 00:53

Har nyss varit ute med Daisan på sista kvällspromenaden. Ligger och kollar på teve och ska snart 

försöka sova. Ska upp vid 9 imorn då jag ska på möte kl 11 men det är i stan så tar bussen dit  

Så går upp lite tidigare så jag hinner gå ut med Daisan och ge henne mat, sen ska jag göra mig

i ordning och kolla när det går en bra buss dit upp.

Sov gott 

Oss
Av Karja - 7 december 2011 23:34

‎"Att leva med en hästtjej innebär: -Att hon älskar dig, men aldrig på en odelad förstaplats.

-Att fredagsmys antagligen är fredagsfrys i ett ouppvärmt ridhus. -Att hennes moderskänslor

är högt utvecklade fastän hon drar en häst i ett grimskaft bakom sig istället för att putta en

barnvagn framför sig. Eller att du gör det ena och hon det andra. -Att hon hellre åker på hoppmeeting

i Avesta och bor i bilen, än en på en shoppingweekend i Barcelona. -Att hon hellre lägger ett par tusen

på en ledbehandling på hästen än ett par hundra på en ansiktsbehandling till sig själv.

-Att hon inte säger ”Älskling, vänta är du snäll” utan bryskt drar dig i tröjan och säger ”Prrrrroo, stanna!”

-Att hon tycker att det är viktigare med en kille med dragkrok på bilen än en kille med drag i bilen. -

Att hon prioriterar att mocka rent i stallet före att bädda rent i sängen. -Att hon lusläser hästannonser

på samma sätt som du kollar bilannonser. Skillnaden är att hon kan ”råka” köpa en som är lite trasig,

bara för att den var söt och hon tyckte synd om den. -Att du tycker att du är grym för att du tar

femtio i bänkpress, medans hon kan rulla trehundrakilo ensilagebal, skjuta en överfull skottkärra,

äta middag och prata i telefon samtidigt.”

Av Karja - 7 december 2011 20:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Oss
Ovido - Quiz & Flashcards