Vägen till drömmarna

Alla inlägg under december 2011

Av Karja - 20 december 2011 23:29

Gud vad bra jag trivs här, underbara hästar och underbara människor. och inatt så sov jag så gott, kommer inte ihåg senast jag vakna och inte va trött   vakna to.m en kvart innan klockan skulle ringa. Här stressar dom aldrig utan man tar det lugnt och i sin takt och efter vad man orkar. Idag har jag fått lära mig lite mer om vad hästarna här får för mat och vilka som är vilka. även hjälp till med att släppa ut hästarna och sen ta in dom. och vilken skillnad det är på hästar, jämnfört vad jag är van vid.Men även idag har det gått super bra. hade ridlektion idag med och red Atlas idag, vilket gick mycke bättre idag, även om jag behöver jobba mycke med mig själv. men det är nog så för alla, rider man mycke själv och inte för nån annan eller att nån tittar på som själv rider som påpekar vad man kan göra på annat sätt och göra bättre och även förbättra. fick även bra och konstruktiv kritik ibra. lite små grejer som jag måste bättra på men det går jätte bra. Jag har både kul och trevligt här. nu ska jag snart försöka somna lite, blir nog och läsa lite i en bok som ja köpte för ett tag sen. istället för att kolla på film. får ju ta o variera i mellan åt haha. Men kommer nog somna snart och sova gott åxå =) Såg också lite mer hur det såg ut idag, och vad man ser långt. bra utsikt, bra marker och enormt fin natur =) Vet att jag kommer fixa detta lätt =) Detta ska bli så enormt kul.

Av Karja - 20 december 2011 07:39

Sov jätte bra inatt och vakna till me innan klockan skulle ringa :P och nu har ja piggnat till lite.

Idag får jag nog se lite mer hur det ser ut då det kommer va ljust några timmar :P =) är ett jätte

snyggt ställe =) och bra folk. Snart ska jag ut te stallet och hjälpa till med fodring o de. men

kommer försöka skriva lite under em elle kvällen.

Av Karja - 19 december 2011 21:57

Idag va den första em/kvällen här nere och det har vart jätte kul. När ja kom hit så fick jag ta in min

packning, sen så gick vi ut i stallet där jag fick se hästarna och hur stallet såg ut. Va jätte fint. Fick

hjälpa till med att lägga in halm till hästarna. Sen så fick jag göra i ordning halvblodet Atlas som jag fick

rida på ikväll, så har haft min första lektion. va både kul och lärorikt då jag fick använda kunskaper som jag 

annars kanske inte använder lika mycke när man rider i skogen. Kände det i låren att jag inte hade tränat en häst i ridhus på ett tag men det gick bra ändå. det som va lite utmaning i det hela var att byta ridsätt, då jag har ridit western dom senaste åren, så va det ren vana att försöka styra hästen så som man gör i western men det gick inte så bra men kom på mig själv nåra gånger och styrde med engelsk stil istället. Kommer ta ett par dar innan jag har 

vant mig vid att rida engelsk stil. Då jag kommer rida en lektion om dan i början för att kroppen och musklerna ska 

vänja sig lite mer. Men det har vart kul idag och givande. 

nu ska jag kolla på lite film innan ja ska sova.

Av Karja - 19 december 2011 12:26

Sitter på tåget ner te skåne nu   Detta ska bli så enormt kul och jag vet att jag fixar detta.

tar unge fär 4h 20min så e framme vid halv fem ungefär om det inte blir förseningar, nu borde de

inte bli det men man vet aldrig   

Mej · Skåne
Av Karja - 19 december 2011 00:16

Fy fan va gött. Nu är tågbiljetten bokad =) jippe   12.16 går tåget imorron. Ska bli så kul. 

gött och komma härifrån även om det finns några få jag kommer att sakna men kommer ju komma

upp och hälsa på förstås. 

Av Karja - 18 december 2011 14:06

Tycker det är väldigt imponerande hur dom lyckades rädda alla hästarna. och väldigt bra ide dom kom på att 

använda för att få med sig dom. Vilken pärs dom hästarna säkert fick gå igenom när dom fastna där.

Av Karja - 18 december 2011 13:56

                                                                                             


dom två sista bilderna visar vilken fin sjö vi har i sommarhagen :P och på den första bilden med vatten så ser man att det är inne i vinterhagen på lösdriften. så här mycke vatten har vi aldrig haft och då har ja vart här ute och ridit i ca 5 år. Skulle nog kalla det vatten rekord :P haha  

Av Karja - 17 december 2011 21:37

Ska bli så jädra kul att åka ner    Ser verkligen fram emot att åka ner och börja plugga =) Då

detta är något jag verkligen vill göra. På månda åker kommer jag sitta på tåget ner. Längtar tills jag sitter på tåget

och äntligen är på väg ner. Hoppas bara att det inte kommer för mycket snö så att tågen blir försenade. Men

det tror jag det inte gör men man vet aldrig.


Trevligt och få lite snö så det blir lite vitt men det blir väl som dom senaste gångerna det har snöat

att snön försvinner tills på dan efter.   


Visst finns det några jag kommer sakna men jag kommer ju att komma tillbaka någon gång. och Sen kommer jag

ju åka upp och hälsa på ibland med. 

Mej · Skåne
Ovido - Quiz & Flashcards