Vägen till drömmarna

Alla inlägg under december 2011

Av Karja - 5 december 2011 18:25

Idag åkte jag till skara där min syster hämta upp mig då ja ska sova hos dom inatt då ja ev ska te skövde imorron men har inte mått så bra idag så får se hur ja mår imorron. mår ja bättre så åker ja dit men e de likadant elle sämre så stannar ja kvar i sängen.


Igår så satt jag och såg på teve när det var en som ringde ifrån skåne som hade sett mig o mitt cv på ams sida. och kort sagt så kunde ja få gå en utbildning hos dom sen jobba hos dom. om inte hos dom så hos andra då ja kommer ha gymnaise kompetens. men han sa de att ja kunde få jobb hos dom efter utbildning då ja kan rutiner å allt de hos dom. Har pratat med ams och f.kassan och för dom så går det bra och att de ska funka nu e de bara hur komunen ställer sig i frågan. bara dom som kan ställa till det,. men hoppas de går bra o att dom betalar då det är gymnasiekompetens ja får där. och då får ja chansen att jobba med det ja helst vill jobba med =) så ska skriva en ansökan och personligt brev när jag kommer hem och skicka te komvux i stan sen får dom skicka de ner te skåne i sin tur. Detta är ju bara en sådan enormt stor chans! Det skulle va så enormt kul och jag vet att jag skulle greja detta =)


 

Oss
Av Karja - 5 december 2011 11:31

I både lördags o söndas så hjälpte ja F, igår så va vi å fixa de sista där han har hållt på dom senaste månaders helger, nu e de bara två lass me skräp kvar om dom inte gör nån deal, han skulle fundera på hur han skulle göra. Sen så åkte vi hem till hans mamma och hälsa på där drack vi lite kaffe. och Daisan fick träffa en ny kompis en stor blandras. så här kommer de bilder som ja tog igår när vi va där.

                                               

Av Karja - 5 december 2011 11:25

Äntligen har snön komit bara de inet kommer jätte mycke snö, räcker me lagom så de e lite

lager som ligger på marken. va trevligt å vakna o titta ut och se snön =)

Av Karja - 4 december 2011 01:50

skulle sovit för länge sen men kan inte somna. inte trött nog, halsen e sådär. skulle

behöva sova. då ja ska hjälpa F imorn. Daisan får fölka me imorn me. goa gumman.

Nu ligger hon bredvid mig och sover med huvet på min mage.

Oss
Av Karja - 3 december 2011 23:34


när snön kommer och har lagt sig så ska ja försöka ta lite vinterbilder på hästarna =)   

Av Karja - 3 december 2011 22:37

har precis hjälpt patrik med att göra en egen blogg samt en snygg header och hans

blogg heter karusell-zingo


Av Karja - 3 december 2011 20:33

                                                             

 
Av Karja - 3 december 2011 19:58

Fan går inget bra för mig just nu. vart sjuk jätte löänge. blir frisk så går de ett par

dar, en vecka sen blir ja sjuk igen. knät värker av å till då ja antagligen vre te de när

ja skulle genom leran. men de värker inte hela tiden, vilket e skönt, kan gå två timmar

mellan värkarna men när de värker så värker de som fan men har lånat liniment av en kompis

å de hjälper, så knät håller iaf på å bli bättre skönt de.


en uppdatering om kompisens häst me hovböld, ringde å hörde hur de hade gått, ingen feber, ingen svullnad på benet och har inte blöt genom. och hon står mer på benet nu än va hon gjorde innan vi åkte in.

Oss
Ovido - Quiz & Flashcards